BS De Sleutelaar rent voor Ronald McDonald Kinderfonds

Tijdens de Koningsspelen op 21 april zette de leerlingen van basisschool De Sleutelaar zich in voor het Rondald McDonald Kinderfonds. Middels de jaarlijkse sponsorloop zamelden zij geld in voor dit doel.
Voor sommige leerlingen het hoogtepunt van het schooljaar. Het moment waarop zij hun sportief talent kunnen tonen: de koningsspelen met als vast onderdeel de sponsorloop. Al jaren wordt er deelgenomen aan de landelijke koningsspelen en organiseert de oudervereniging samen met enkele teamleden van de school de koningsspelen. Na een ochtend vol sportieve activiteiten als een heuse obstakel run, dansworkshop, slagbal en voetbal werd er ook nog gerend voor het goede doel.

Dit jaar is het goede doel van de sponsorloop gekozen door de leerlingen van de school zelf. De kinderen in groep 8 hebben het voorwerk gedaan. Zij hebben in groepjes gezocht naar goede doelen waarvan zij vinden dat ze het verdienen om door De Sleutelaar gesponsord te worden. Ze mochten hun gekozen doelen presenteren tijdens de weeksluiting aan de andere leerlingen op school. Stuk voor stuk waren er mooie doelen gekozen door de groep 8-leerlingen, maar er kan maar 1 doel hét doel van de sponsorloop zijn dit jaar. Na de presentaties mochten de andere leerlingen van de school allemaal een stem uitbrengen. Met een kleine voorsprong kwam het Ronald McDonald kinderfonds als winnaar uit de bus.

Het Ronald McDonald Kinderfonds zorgt ervoor dat zieke en hun familie dicht bij elkaar kunnen zijn. Zieke kinderen voelen zich namelijk beter met hun ouders, broertjes en zusjes in de buurt. Ouders houden de zorg beter vol met een rustplek dicht bij hun zieke kind. Volgens de leerlingen uit groep 8 is het belangrijk dat we daarom geld inzamelen voor dit Kinderfonds.

Gewapend met een sponsorkaart hebben de leerlingen zich allemaal laten sponsoren, per rondje of voor een vast bedrag, alle beetjes tellen mee. En op vrijdag 21 april hebben de leerlingen van De Sleutelaar zich verenigd op het Albrecht Rodenbachplein. Van de jongste tot de oudste leerling van school hebben ze zich voor de volle honderd procent gegeven en zoveel mogelijk rondjes om het plein gerend. Ouders van de oudervereniging staan bij de stempelpost zo snel mogelijk te stempelen zodat de leerlingen zo min mogelijk tijd verliezen. Andere ouders spannen zich in om water klaar te hebben staan om het vochtgehalte op peil te houden en weer andere ouders en grootouders moedigen aan. Met zweetdruppels en rode wangen als gevolg. Alles is gegeven voor een mooi bedrag.

Als ouders en team bij De Sleutelaar vinden we het belangrijk om je in te zetten voor een goed doel. Iets dat buiten jezelf ligt, maar waar je wel een steentje aan bij kunt dragen. Geven aan een ander, dat voelt fijn! Enorm trots zijn we dan ook op de leerlingen van onze school. Ook op de organisatie en ouders die zich ingezet hebben: mede dankzij hen was het een geweldige dag. Iedereen heeft zijn beste beentje voor gezet voor een mooi evenement met een geweldig resultaat!